SEO Nima va nima uchun kerak

Qidiruv mexanizmlarini ilgari surish haqidagi 8 ta qiziqarli fakt


Qiziqarli statistikadan boshlaylik. Shunday qilib:



Trafikning 91,5% Google qidiruvining birinchi sahifasiga tushadi.


1890 so'zlar - bu korporatsiya uchun yaxshi tarkibning o'rtacha uzunligi.


73 milliard telefon qo'ng'irog'i mobil qidiruvdan kelib chiqadi.


AQSh kompaniyalari SEO-ni reklama qilish uchun oyiga 5000 dollar sarflashadi.


Foydalanuvchilarning 88 foizi ma'lumotni smartfondan qidirmoqda.


3 - qidiruv so'rovlarini shakllantirish uchun ishlatiladigan so'zlarning o'rtacha soni.


8% qidiruv so'rovlari savollar shaklida tuzilgan.


Google-ga kuniga kelib tushadigan so'rovlarning 15 foizi ilgari hech qachon qidirilmagan.


Etarli nazariya, amaliyotga o'tish vaqti keldi.



Optimallashtirishning 4 ta asosiy maslahati


Qulaylik uchun biz SEO optimallashtirishning 4 ta asosiy jihatlari bo'yicha maslahatlarni ajratamiz



Tarkib - Kamroq mavzularni tavsiflang, ammo batafsilroq. Agar so'rovlarni sahifalar bo'ylab tarqatishingiz mumkin bo'lsa, siz birdaniga hamma haqida maqolalar yaratishingiz shart emas.


Havolalar - havolalar soni va sifati, shuningdek ularning xilma-xilligi reytingga ta'sir qiladi. Twitter-dan va ayniqsa Facebook-dan havolalarni ishlatish juda muhimdir.


Mobile First - Google yaqinda indekslashda mobil versiyasini ish stoliga afzal ko'rdi. Bu yuklab olish tezligini hisobga oladi. Ish stoli uchun maqbul qiymat 3 soniyadan oshmaydi, mobil uchun - 2 dan oshmaydi.


Texnik omillar - saytni https: // ga tarjima qilishda ishonch hosil qiling, ma'lumotlarni to'g'ri tuzing, tashqi va ichki havolalar uchun anker yo'nalishlaridan foydalaning.


Mobil maslahatlar


Shu yilning sentyabr oyida Google saytlarni ommaviy ravishda birinchi bo'lib mobilga o'tkazishni boshladi. Shuning uchun biz mobil sahifalarni optimallashtirish bo'yicha maslahatlarni alohida blokda ajratishga qaror qildik:



Google Search Console-da mobil versiyani qo'shing va tekshiring.


Mikro-markirovkaning haqiqiyligini Google-ning maxsus vositasi orqali tekshiring.


Mobil versiyani Googlebot targ'ib qilishi kerak. Buning uchun robots.txt faylini tekshirish vositasidan foydalaning.


PageSpeed Insights yoki Gmetrix orqali tezlikni sinab ko'ring. Agar sahifalar juda sekin yuklansa, tekshiring. Siqilmagan tarkib, qo'shimcha CSS va JS skriptlar, o'chirilgan yoki sozlanmagan keshlash kabi xatolarni toping va tuzating.


Texnik omillar bo'yicha maslahatlar


Texnik optimallashtirishning bir qator muhim elementlari mavjud. Bularga quyidagilar kiradi:


SSL sertifikatiga ulanish (axborot manbalari uchun bepul);


H2 sarlavhalarini ishlatish;


CNCni amalga oshirish (raqobat mavzularida kalitning paydo bo'lishi sayt manzili va pozitsiyalari o'rtasidagi bog'liqlik kuzatildi);


turli xil va tegishli langarlarni tanlash;


Keraksiz reklama va pop-uplarni mobil versiyadan olib tashlash.


Oxirgi nuqta ayniqsa muhimdir, chunki agar siz talabni bajarmasangiz, butun sayt umidsizlikka tushadi.



Yandex uchun optimallashning 7 xususiyati


1. Geografiya


Google MDH mamlakatlarida unchalik yaxshi ma'lumotga ega emas. Masalan, agar siz Kievda yoki Odessada biznesni targ'ib qilmoqchi bo'lsangiz, butun Ukrainaga e'tibor qaratishingiz kerak bo'ladi, chunki qidiruv tizimi mintaqaviy markazlarni bitta mintaqa deb biladi. Yandeks juda aqlli bo'lib chiqdi. U alohida shaharlarni taniydi.



2. Ma'nosi va bog'lanish tuzilishi


Havolalar Yandex-da emas, balki Google-da ishlaydi. Rossiya qidirish mexanizmi faqat bosgan va saytga kiradigan havolalarni hisobga oladi. Agar CTR = 0 bo'lsa, u holda Yandex havolani e'tiborsiz qoldiradi. Saytning ishonchliligi (DR, CF, TF) faqat Google uchun muhimdir.



3. Xulq-atvor omillari


Yandeks uchun №1 parametr. Algoritmlar nafaqat odamlarning saytingizda qanday harakat qilishlarini, balki tashrif buyurganingizdan keyin nima qilishlarini ham hisobga oladi. Agar foydalanuvchilar so'rov bilan bog'liq sahifalarga o'tishni davom ettirsalar, bu sizning manbangiz foydalanuvchini qoniqtirmasligini anglatadi.



4. Domen yoshi


Eski domenlar yangilariga qaraganda yaxshiroq. Yosh ikkala qidiruv tizimlari uchun muhim omildir.



5. Sifat tarkibi


Yandex tarkibning sifati haqida ko'proq ma'lumotga ega. U takrorlash, qayta optimallashtirish va spamni qattiq jazolaydi. Yangilangan Minusinsk va Baden-Baden algoritmlari tizimga tajovuzkorlarni ushlashga yordam beradi.



6. UX


Foydalanish qulayligi Yandeks-da tijorat so'rovlarini ilgari surishga sezilarli ta'sir qiladi. Mahalliy qidiruv tizimi elektron tijorat saytlaridan foydalanuvchilarga aniq va batafsil kataloglar, mantiqiy filtrlar, qulay buyurtma shakllari va fikr-mulohazalarni taqdim etishni talab qiladi.



7. Sahifalarni optimallashtirishga e'tibor qarating


Yandex bu qat'iy qidiruv tizimi. U ko'pincha yengil ko'rinadigan xatolar uchun jazolaydi (masalan, singan HTML va CSS). Kod va sayt tuzilishining haqiqiyligini, shuningdek meta-teglar, tavsiflar, URL-manzillarning to'g'riligini tekshiring. Shuni yodda tutingki, ma'lum bir sahifadagi bitta xato ham pozitsiyalarni 10-20 ballga tushirishi mumkin.



Qidiruv mexanizmlarini optimallashtirishning 9 afsonasi


Va nihoyat, biz SEO optimizatorlari orasida hali ham keng tarqalgan keng tarqalgan noto'g'ri tushunchalarni buzamiz.



1. Tarkib - shoh


Bayonot bir vaqtning o'zida haqiqiy va yolg'ondir. Sifatli tarkibiy bo'lmagan havolalar ishlamaydi va aksincha.



2. Tezlikni Google Page Speed-da yashil zonaga etkazishingiz kerak.


Google Page Speed tomonidan saytni yuklash tezligini optimallashtirish reytingga ta'sir qilmaydi