Qidiruv mexanizmini optimallashtirish (Inglizcha. search engine optimization, SEO)
Qidiruv mexanizmini optimallashtirish (ing. Search engine optimization, SEO) - ma'lum bir foydalanuvchi so'rovlari uchun qidiruv tizimlari natijalarida sayt mavqeini oshirish uchun ichki va tashqi optimallashtirish choralari.
tarmoq trafigi (axborot manbalari uchun) va potentsial mijozlar (tijorat manbalari uchun) va ushbu trafikning keyingi pul ishlashi (daromad). SEO turli xil qidiruv turlariga, shu jumladan rasm qidirishga, video qidiruvga, yangiliklar qidirishga va sohaga tegishli qidiruv tizimlariga yo'naltirilishi mumkin.
Odatda, qidiruv natijalarida saytning o'rni qanchalik yuqori bo'lsa, qidiruv tizimlaridan tashrif buyuruvchilar ko'proq qiziqishadi. Qidiruv mexanizmini optimallashtirish samaradorligini tahlil qilganda, maqsadli tashrif buyuruvchining narxi saytning ko'rsatilgan pozitsiyalarga va saytni o'zgartirishga ketgan vaqtini hisobga olgan holda hisoblab chiqiladi.
Qidiruv mexanizmlari saytning ahamiyatini (kiritilayotgan so'rovga muvofiqlik darajasi) hisoblashda ko'pgina ichki va tashqi parametrlarni hisobga oladi:
kalit so'zlarning zichligi (zamonaviy qidiruv tizimlarining murakkab algoritmlari, matnni semantik tahlil qilish uchun kalit so'z juda tez-tez topiladigan qidirish spamini filtrlashga imkon beradi (at. slang "ko'ngil aynish");
ushbu saytga havola qiladigan veb-resurslarning soni va ishonchliligiga qarab saytlarning iqtibos indeksi ("CI"); ko'pgina qidiruv tizimlari o'zaro aloqalarni (bir-biriga) hisobga olmaydilar. Metrikaga misoli PageRank;
matnning suvdagi tarkibi hech qanday foydali ma'lumotlarga ega bo'lmagan va matnni suyultirishga xizmat qiladigan ahamiyatsiz so'zlarning mavjudligini aniqlaydigan ko'rsatkich (to'xtatish so'zlari);
xulq-atvor omillari (ichki) - foydalanuvchilarning saytda bajarishi mumkin bo'lgan harakatlarining bir qator turlari: tizimga kirish, foydalanuvchining saytda o'tkazgan umumiy vaqti, saytdagi bitta foydalanuvchining sessiyalari soni, ko'rib chiqish, foydalanuvchi ko'rgan sahifalar soni, foydalanuvchini saytga qaytarish, havolalarni bosish. matnda, menyudagi havolalarni bosish;
xulq-atvor omillari (tashqi) - sayt bilan o'zaro aloqa qilishda foydalanuvchi xulq-atvori sifatining asosiy tashqi ko'rsatkichi bu qidiruv tizimida kalit iborani keyinchalik qidirishdan bosh tortish;
sayt sifati indeksi ("ICS") bu Yandex nuqtai nazaridan ma'lum bir sayt foydalanuvchilar uchun qanchalik foydali ekanligining ko'rsatkichidir. IKS 2018 yilda tematik iqtiboslar indeksi (TIC) o'rniga saytlarga yo'naltirilgan mavzularni hisobga olgan holda joriy etildi.
Saytning qidiruv tizimidagi natijalariga ta'sir qiluvchi barcha omillarni tashqi va ichki bo'linishi mumkin. Ichki optimallashtirish (faqat saytning ichki tizimiga taalluqli) sayt sifatini, uning tashrif buyuruvchiga keltiradigan foydasini umumiy yaxshilashga qaratilgan ishlarni o'z ichiga oladi. Bular tarkibning tarkibini, tarkibni idrok qilishni osonlashtirish va to'g'ridan-to'g'ri ushbu tarkibning sifati bo'yicha ishlarni o'z ichiga oladi. Ko'pgina manbalarda bunday omillarning umumiy sonining qiymati 200 atrofida o'zgarib turadi. Muayyan omillarni ularning maqsadli ko'rsatkichlariga moslashtirishga qaratilgan qidiruv tizimini optimallashtirishga funktsional yondoshish qidiruv algoritmlarining murakkabligi tufayli o'tmishdagi narsadir - "muvozanatlash" qiymati o'nlab omillarni yaratish qiymatidan oshib ketadi. dastlab sifatli manba.