Ijtimoiy Media Marketing (Inglizcha. Ijtimoiy Media Marketing, SMM)

Ijtimoiy media marketingi (ing. Social Media Marketing, SMM) - bu to'laqonli marketing va nafaqat turli xil ijtimoiy platformalar orqali reklama. Ijtimoiy menejment marketing va aloqa strategiyasining bir qismidir.


Bu ijtimoiy mediadan kompaniyalar yoki brendni ilgari surish va boshqa biznes muammolarini hal qilish uchun kanal sifatida foydalanish uchun choralar majmui. Qisqartirishda marketing aniq so'z emas, chunki bu marketing aralashmasining tarkibiy qismi bo'lgan reklama degan ma'noni anglatadi. Ya'ni, yanada aniq ism - bu ijtimoiy tarmoqlarda ingliz tilidan reklama. Ijtimoiy axborot vositalarini reklama qilish (SMP). Oddiy qilib aytganda, bu kelajakdagi iste'molchi bilan ijtimoiy tarmoqlar orqali aloqa qilish.


Bunda odamlar tashkilotchilarning ishtirokisiz mustaqil ravishda ijtimoiy tarmoqlar orqali tarqatadigan xabar (matn yoki vizual) yaratishga asosiy e'tibor qaratiladi. Ijtimoiy tarmoqlar orqali uzatiladigan xabarlar mahsulot yoki xizmatning potentsial iste'molchilari orasida ko'proq ishonchga olib keladi deb ishoniladi. Buning sababi shovqinning asosini tashkil etuvchi ijtimoiy aloqalar tufayli ijtimoiy mediada tavsiya etilgan tarqatish sxemasi.


Ijtimoiy tarmoqlardagi reklama sizga maqsadli auditoriyani aniq yo'naltirishga, ushbu auditoriya ko'proq namoyish etiladigan saytlarni tanlashga va ular bilan aloqa qilishning eng maqbul usullarini tanlashga imkon beradi, shu bilan birga ushbu reklama bilan qiziqmaydigan odamlarga ta'sir qilmaydi.


Shuni ta'kidlash kerakki, ijtimoiy tarmoqlarda reklama nafaqat tovarlar va xizmatlarga nisbatan qo'llaniladi. Ushbu texnologiya vositasidan faol foydalaning. Ular o'zlarining ijtimoiy tarmoqlarida o'zlarining akkauntlarini yaratadilar, tarkiblarini joylashtiradilar va shu bilan obunachilarni (o'z mahsulotlarini o'qiydiganlarni) to'playdilar.


Ijtimoiy media marketingining asosiy vazifalari brending (brendni reklama qilish), auditoriyaning sodiqligi va shon-shuhratini oshirish, PR va turli kompaniyalar saytlariga trafikni ko'paytirish hisoblanadi.


SMM vositalari ijtimoiy tarmoqlardagi bloglar, turli jamoalardagi ma'lumotli xabarlar, sharhlarda suhbatlashish, forumlar bilan ishlash, yashirin marketing, to'g'ridan-to'g'ri reklama va virusli marketing, ijobiy va salbiy fonni kuzatish, media makonini optimallashtirishni o'z ichiga oladi.